Одна навичка, яка допоможе вашій дитині в майбутньому. Вгадаєте, яка?
Кожну дитину природа наділяє унікальним потенціалом: творчим мисленням і невичерпною цікавістю, пише World Economic Forum. Світ і самих себе діти пізнають через гру. Однак, дитяча цікавість часто знищується ще в школі – традиційними методами навчання. Результати відомого тесту Torrance Test of Creative Thinking підтверджують: 98% дітей в дитячому садку – творчі генії, вони здатні придумати тисячі варіантів застосування для звичайної паперової скріпки. Ця здатність різко знижується в процесі навчання в школі. А тільки 3% 25-ти річних зберігають творчу геніальність.
Більшість з нас здатні перерахувати не більш як 5-ть застосувань тієї ж скріпки.
Неправильні акценти. У звіті Всесвітнього Економічного Форуму підкреслюється: «Багато сучасних освітніх систем не розвивають тих навичок, які необхідні для успішної інтеграції на сучасному світовому ринку праці».
Сучасні школи зосереджені на тому, щоб запхати якомога більше знань в голову учня. Мало хто з вчителів вчить дітей, як вирішувати комплексні завдання, розвивають креативність, критичне мислення. Але ж ці три ключові вміння – головні вимоги нинішньої Епохи Четвертої Технічної Революції.
До 2020 року для працівників є потрібними наявність емоційного інтелекту і когнітивної гнучкості. Такі навички ігноруються сучасною системою освіти. Нормою досі залишається підхід «повторюйте за мною і записуйте». Він домінує вже протягом сотень років.
Дитина, яка грає. Вчені з Нової Зеландії порівняли дітей, які навчилися читати в 5 років, з тими, хто набув цього вміння в семирічному віці. До 11 років, обидві групи показали однакові здібності до читання. Однак, діти, які навчилися читати в 7 років, продемонстрували кращу здатність розуміти і аналізувати прочитане: у них було більше часу на те, щоб пізнати навколишній світ через гру. Звичайно, вміння читати, писати і рахувати дуже важливі для розвитку дитини в процесі пізнання навколишнього світу. Але в нинішньому динамічному світі дітям доведеться змінювати місце роботи і рід діяльності кілька разів протягом життя.
Часто це будуть професії і заняття, яких на сьогодні навіть не існує. Отож, як стимулювати розвиток зазначених навичок, а також зберегти допитливість дитини? Насправді, цього домогтися простіше, ніж здається: за допомогою гри.
Різні форми гри дозволяють малюкові розвинути соціальні, емоційні, фізичні та творчі здібності, а також когнітивні навички. Гра тривалістю в життя. Можливо, саме природна, вроджена здатність дітей навчатися під час гри і є найбільш маловідомим і, одночасно, найдоступнішим рішенням проблеми розвитку необхідних навичок. Саме ця здатність допоможе не тільки нашим дітям, а й нашим країнам, досягти успіху і процвітання.