У початковій школі хочуть відмовитись від табелів
У Міністерстві освіти і науки розроблена нова модель оцінювання в перших класах. У відомстві зазначають, що модель оцінювання ґрунтується на формувальному оцінюванні, що дозволяє оцінити насамперед процес навчання, а не результат, а також поступ кожного учня.
Зокрема, за запропонованим зразком Свідоцтва досягнень учителі оцінюватимуть, як активно дитина працювала на уроці, чи була допитливою, чи добре співпрацювала з іншими тощо.
Документ уже надіслали для апробування в школи, які пілотують новий Стандарт початкової освіти. За результатами оцінювання в цих класах і зворотного зв’язку від учителів, Міністерство освіти має намір внести корективи і надати нову форму оцінювання всім першим класам для 2018/19 навчального року.
За словами міністра освіти Лілії Гриневич, завданням нового оцінювання є розкриття потенціалу кожної дитини, її підтримка і натхнення навчатись далі.
«Ми також виставили зразок свідоцтва на сайті МОН, щоб отримати зворотний зв’язок, доопрацювати документ, розширити методичні рекомендації і дати всім українським школам до 1 вересня, щоб оцінювання в Новій українській школі справді відбувалося по-новому. Якщо ж якась школа, яка не пілотує стандарт, хоче скористатися такою формою зворотного зв’язку вже зараз – вони можуть це зробити, взявши зразок свідоцтва і методичні рекомендації з сайту МОН», – зазначила міністр.
Вона також додала, що в Новій українській школі хочуть відмовитись від слова «табель».
«Бо значення слова табель – це відомість або список. А школа має надавати учневі і батькам розгорнуту характеристику про досягнення дитини, так як наведено в зразку свідоцтва для 1-го класу», – сказала Лілія Гриневич.