7 фраз для того, щоб ввічливо дати відсіч песимісту
До недавнього часу я теоретично знала лише два способи знаходити контакт з людьми негативного складу, але ні один з них жодного разу не спрацював на практиці.
Наприклад, я послухалась поради уникати «хронічних скигліїв». Я ніколи не грубіянила, але якщо хтось при мені починав «висловлюватися», я уникала подальшого спілкування. Як наслідок це привело до того, що я зруйнувала стосунки з важливими, хоч не завжди приємними людьми.
Потім я намагалась співчувати песимістично налаштованим людям, погоджуватись з ними, коли вони починали навішувати на мене свої проблеми. Моє власне скиглення перемішувалося з їхньою і без того нещасною картиною світу. Однак, такий підхід лише засмучував та змушував людей постійно жалітися при мені.
Зрештою я знайшла третій спосіб: відповідати на сумні заяви так, що нездоровий песимізм зникає з розмови, залишаючи живе конструктивне спілкування. Я використовую ці 7 фраз в бесіді з тими, в кого завжди присутній негатив, яким вони поспішають поділитися.
1. « Мені шкода. Хоча б щось хороше з цього вийшло?»
Ця фраза показує, що ви співчуваєте, і одночасно переключає думки людини на позитивну хвилю «нема лиха без добра». Якщо співрозмовник відповідає: «ні ні до чого доброго це не привело» – ви зможете співчутливо покивати головою і перестрибнути на іншу тему.
Зауважте, ви ні в якому разі не повинні вказувати, яке саме «добро» сталось через «погане». Якщо так зробити, співрозмовник повністю відступить, доводячи, що ситуації гірше не буває, не дивлячись на знайдені позитивні моменти.
2. «Який жах! Бачу, що ти чудово зі всім впорався»
Знаєте, як досвідчені керівники перевиховують лінивих співробітників? Постійно хвалять їх за любов до праці. Це мотивує людей працювати відповідальніше і старатись дійсно заслужити звання «працелюбця».
Коли ви похвалите співрозмовника за психологічну стійкість, яка вражає, це налаштує його на більш позитивний тон.
3. «Нічого собі! Розкажи, як ти з цим справляєшся?»
Коли ви запитуєте про стратегії подолання труднощів, то автоматично спонукаєте співрозмовника на режим пошуку вирішення проблеми. Адже мало хто захоче зізнатися перед усіма: «Я уявлення не маю, як з цим жити» – ви майже гарантовано отримаєте позитивну відповідь.
4. «Якщо б він мав такий досвід (мудрість, кваліфікацію), як у тебе!»
Я використовую цю фразу, коли колеги скаржаться на інших співробітників. Вона заспокоює співрозмовника, підкреслює його чесноти, змушує замислитись про причини поведінки інших. Така комбінація заохочення та рефлексії дуже сильна, вона надовго припиняє негативні пересуди.
5. «Я добре зрозумів, що ти сумуєш через…»
Декотрі люди не залишать вас в спокої, поки ви їх не вислухаєте. Для такого типу людей я завжди повторюю скарги вголос, щоб вони їх почули. Так, вони отримують підтвердження того, що їх все ж таки почули. Вони, зазвичай, швидко втомлюються, тому що я просто повторюю їх слова і не додаю нічого нового.
6. «Ой жах! Я переконана, що ти хочеш поговорити про веселіші речі. А що в тебе ще нового?»
Такою відповіддю ви змушуєте співрозмовника змінити тему розмови на менш похмуру. Зазвичай, так і відбувається, адже ніхто вам не скаже: «Ні, я не хочу говорити на веселіші теми».
7. «Чим я можу допомогти?»
Звісно, ви повинні пропонувати допомогу тільки тоді, коли насправді можете допомогти. Хоча в більшості випадків люди, котрі хронічно жаліються на життя, ніколи не приймуть допомоги. Замість цього він або вона скаже вам: «Та ні, не треба» або «Я не думаю, що мені можна чимось допомогти». Тоді ви зможете сказати: «Обов`язково повідом мені, я буду рада допомогти» – і змінюєте тему розмови.
Спілкування з негативно настроєними людьми не можна вважати приємним. Але зараз вам уже не треба втікати, коли ви бачите наближенння хронічного скиглія. Сміливо розпочинайте розмову, адже тепер ви озброєні способами боротьби з песимізмом.