П’ять інструментів маркетингу, які стануть у пригоді в особистому житті
Іноді, коли я бачу людину, у якого є завдання і він поневіряється у пошуках шляхів її вирішення, мені хочеться битися головою об стіну, адже всі відповіді дано заздалегідь і нічим іншим, як маркетингом.
Один з моїх улюблених і шанованих інструментів – маркетинг мікс 5К. І щастя в особистому житті більш ніж можливо досягти саме з його допомогою.
У 1960-х, коли людство вже більш-менш прийшло до тями після Другої світової війни, ринок почав наповнюватися товарами. Тоді цивілізації прийшла пора задуматися, як же ці товари просувати цільовому споживачеві, бо у споживача нарешті з’явився вибір. Джером МакКарті зібрав наявні на той момент дослідження і матеріали і запропонував концепцію Маркетинг Мікс, як комплекс дій, що позначають позиціонування продукту на ринку. В силу того, що всі 4 компоненти міксу починалися на Р їх так і назвали – 4Р:
Product (продукт, товар, послуга) – в принципі все, що висувається на ринок, як пропозиція. Якщо людина хоче знайти собі партнера в житті, чи можна назвати його продуктом, який виходить на ринок наречених/женихів? Я вважаю, що не просто можна, а це він і є. Для створення конкурентних переваг, продукт повинен постійно поліпшуватися, вдосконалюватися, стежити за інноваціями і, звичайно ж, не нехтувати упаковкою.
Будь-який продукт завжди необхідно розглядати з точки зору маркетингу і завжди враховувати оптимальне співвідношення ключових характеристик: якість, корисність, зручність, цінність і вартість, брендинг (упаковка – теж частина брендингу). І не забуваємо про гарантії. Якщо ви обіцяєте людині зберігати їй вірність в усьому, скрізь і завжди, але відрядження вносить альтернативи в обіцянку, не скаржтеся потім, якщо вас повернуть на ринок.
Price (ціна) – це і ціна покупки, і ціна споживання (утримання). Анекдот на цю тему: Кинув чоловік свою першу дружину, знайшов їй заміну в два рази свіжішу, та ненадовго його вистачило – попросився назад через кілька років. Як компенсацію за моральну шкоду купив першій дружині будинок в Іспанії біля моря. Дізналася про це юна кинута пасія і запитує, мовляв, як же так?
Я, мовляв, два роки з тобою провела і ти мені ніяк не віддячив за це. На що колишній немолодий їй відповідає: “Мені утримання тебе за два роки обійшлося дорожче, ніж цей будинок”. Ціна – це чи не найуніверсальніший засіб маркетингу, за допомогою якого можна маніпулювати сприйняттям цільового споживача, ринку, вивчати поведінку конкурентів і постачальників, та взагалі всіх стейкхолдерів. Особливо хочу звернути вашу увагу на те, що в ціну обов’язково повинна входити й цінність продукту. У плані персонального брендингу – це найважливіша складова. Якщо ви вимагаєте від свого партнера високу ціну за себе в його житті, які його потреби ви задовольняєте?
Яку цінність для нього ви собою являєте. І мова не про готування або прасування. Правда. Зараз море недорогих, але дуже якісних їдалень, а прання і прасування блузки/сорочки обійдеться в 38 гривень. Цінність в тому, що ви можете дати партнеру і чого не може дати ніхто інший. Мій чоловік – дуже інтравертивний і у нього немає друзів. Всі наші друзі – це мої друзі. Ми спілкуємося, їздимо, розважаємося, перетинаємося тільки з тими людьми, яких я вводжу в наше життя. Моя цінність для мого чоловіка, крім усього іншого, – я роблю його життя набагато яскравішим, насиченішим і цікавішим, ніж воно була б, якби в ньому не було мене. Саме це він в мені любить, саме в цьому одна з моїх цінностей для нього.
Place (місце на ринку) – це близькість і зручність доступу. Пам’ятаю, розповідав мені мій двоюрідний брат: “З такою класною панянкою в клубі познайомився. Розумниця, красуня, все добре. Але, блін, провів її кілька разів на Лісовий, – це віддалений район у Києві, а живе він в іншому кінці міста, – і думаю, ні, не настільки вона хороша, щоб півтори години на дорогу в один кінець витрачати”. І постарайтеся, щоб ваш продукт завжди був дійсно доступний цільовій аудиторії, при цьому не випускаючи з уваги другу Р. Тобто треба бути дуже акуратним з price (ціною, вартістю, цінністю). Promotion (просування) – це ніщо інше як інструменти маркетингових комунікацій і канали комунікацій. Тут дуже важливим є усвідомлення того, на яких каналах перебуває ваш цільовий споживач. Кого саме ви хочете? Який він? Так, зовсім непогано було б до початку роботи з п’ятим Р попрацювати з аватаром цільового клієнта, профайлингом, з сегментацією. Це теж інструменти маркетингу і теж дуже дієві і ефективні. Тому що якщо ваш клієнт – жінка 27 років, творчих нахилів, з мегаполісу і забезпеченої сім’ї, то це одні канали залучення і захоплення. Якщо ж це чоловік за 40 – то він живе зовсім в інших місцях, слухає, читає і дивиться зовсім інші канали інформації. Час минав, ми еволюціонували і розвивалися, і в 1990-х роках цивілізація почала входити в постіндустріальну епоху – мозок став приносити набагато більше грошей, ніж руки. Прийшов час, коли промисловість і матеріальні цінності стали коштувати набагато менше, ніж ноу-хау і репутаційні активи. І тоді в 4Р було додано п’ятий і на сьогодні головний. Всім, хто вас оточує, необхідно знати про ваші наміри
People (люди) – це всі і будь-які люди, залучені в життєдіяльність продукту. Зараз їх ще прийнято називати стейкхолдерами – співробітники компанії, включно з менеджментом (корпоративна культура і сервіс); персонал постачальників, підрядників, фондів, державних установ, всіх владних та громадських організацій; клієнти, споживачі, покупці – всі, хто може хоч якимось чином вплинути на прийняття рішень або внести будь-які зміни в процеси. Якщо ми беремо вас, як продукт на ринку облаштування особистого щастя, ваш people – це всі, хто вас оточує. Ваші рідні, друзі, приятелі, френди в соцмережах і, власне, ваше позиціонування має бути їм відомо, перш за все. Їм необхідно знати про ваші наміри. В принципі, ситуація з маркетинг міксом нагадує ситуацію з визначеннями маркетингу – кожен, хто вважає себе гуру маркетингу, вважає своїм святим обов’язком дати своє власне визначення, і тому їх вже більше 3 тис. Не гуру, а визначень. У Р визначень, звичайно поменше і набагато, але вже 9 є.
До п’яти, які ми обговорювали вище, додалися:
Process, Physical Evidence, Packaging, Payment.
І я бачила ще спроби втиснути туди Planning, Partners, Presentation, Passion – враження, що в цей старий і добрий інструмент намагаються втиснути всі більш-менш підходящі за змістом слова на букву Р.
Я ж досі впевнена, що 5К більш ніж достатньо, в досягненні якихось персональних цілей так точно:
Product: Хто я? Моє позиціонування.
Place: Де я? Де моє місце в цьому світі?
Price: Чого я хочу? Скільки я коштую?
People: Для кого я? Для кого я роблю те, що я роблю?
Promotion: Як я буду це робити? Як я буду досягати своїх people?
Застосовуйте, користуйтеся, і буду вдячна, якщо знайдете хвилинку розповісти мені про це. Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времеени Більше блогів тут Ми дотримуємося етики трансльованих новин. Якщо у нашій статті відсутьні анонсовані фото чи відео, тоді просто перйдіть до джерела, де потрібний контент вбудований за належної політики ресурсу