«На що ти розраховуєш, те і знайдеш» ©

ВСЕ БУДЕ ЛЮКС

Авторизація

Авторизуйтеся

П’ять інструментів маркетингу, які стануть у пригоді в особистому житті

Регулярно переконуюся в тому, що на будь-яке завдання можна знайти рішення в маркетингових інструментах

Іноді, коли я бачу людину, у якого є завдання і він поневіряється у пошуках шляхів її вирішення, мені хочеться битися головою об стіну, адже всі відповіді дано заздалегідь і нічим іншим, як маркетингом.

Один з моїх улюблених і шанованих інструментів – маркетинг мікс 5К. І щастя в особистому житті більш ніж можливо досягти саме з його допомогою.

У 1960-х, коли людство вже більш-менш прийшло до тями після Другої світової війни, ринок почав наповнюватися товарами. Тоді цивілізації прийшла пора задуматися, як же ці товари просувати цільовому споживачеві, бо у споживача нарешті з’явився вибір. Джером МакКарті зібрав наявні на той момент дослідження і матеріали і запропонував концепцію Маркетинг Мікс, як комплекс дій, що позначають позиціонування продукту на ринку. В силу того, що всі 4 компоненти міксу починалися на Р їх так і назвали – 4Р:

Product (продукт, товар, послуга) – в принципі все, що висувається на ринок, як пропозиція. Якщо людина хоче знайти собі партнера в житті, чи можна назвати його продуктом, який виходить на ринок наречених/женихів? Я вважаю, що не просто можна, а це він і є. Для створення конкурентних переваг, продукт повинен постійно поліпшуватися, вдосконалюватися, стежити за інноваціями і, звичайно ж, не нехтувати упаковкою.

Будь-який продукт завжди необхідно розглядати з точки зору маркетингу і завжди враховувати оптимальне співвідношення ключових характеристик: якість, корисність, зручність, цінність і вартість, брендинг (упаковка – теж частина брендингу). І не забуваємо про гарантії. Якщо ви обіцяєте людині зберігати їй вірність в усьому, скрізь і завжди, але відрядження вносить альтернативи в обіцянку, не скаржтеся потім, якщо вас повернуть на ринок.

Price (ціна) – це і ціна покупки, і ціна споживання (утримання). Анекдот на цю тему: Кинув чоловік свою першу дружину, знайшов їй заміну в два рази свіжішу, та ненадовго його вистачило – попросився назад через кілька років. Як компенсацію за моральну шкоду купив першій дружині будинок в Іспанії біля моря. Дізналася про це юна кинута пасія і запитує, мовляв, як же так?

Я, мовляв, два роки з тобою провела і ти мені ніяк не віддячив за це. На що колишній немолодий їй відповідає: “Мені утримання тебе за два роки обійшлося дорожче, ніж цей будинок”. Ціна – це чи не найуніверсальніший засіб маркетингу, за допомогою якого можна маніпулювати сприйняттям цільового споживача, ринку, вивчати поведінку конкурентів і постачальників, та взагалі всіх стейкхолдерів. Особливо хочу звернути вашу увагу на те, що в ціну обов’язково повинна входити й цінність продукту. У плані персонального брендингу – це найважливіша складова. Якщо ви вимагаєте від свого партнера високу ціну за себе в його житті, які його потреби ви задовольняєте?

Яку цінність для нього ви собою являєте. І мова не про готування або прасування. Правда. Зараз море недорогих, але дуже якісних їдалень, а прання і прасування блузки/сорочки обійдеться в 38 гривень. Цінність в тому, що ви можете дати партнеру і чого не може дати ніхто інший. Мій чоловік – дуже інтравертивний і у нього немає друзів. Всі наші друзі – це мої друзі. Ми спілкуємося, їздимо, розважаємося, перетинаємося тільки з тими людьми, яких я вводжу в наше життя. Моя цінність для мого чоловіка, крім усього іншого, – я роблю його життя набагато яскравішим, насиченішим і цікавішим, ніж воно була б, якби в ньому не було мене. Саме це він в мені любить, саме в цьому одна з моїх цінностей для нього.

Place (місце на ринку) – це близькість і зручність доступу. Пам’ятаю, розповідав мені мій двоюрідний брат: “З такою класною панянкою в клубі познайомився. Розумниця, красуня, все добре. Але, блін, провів її кілька разів на Лісовий, – це віддалений район у Києві, а живе він в іншому кінці міста, – і думаю, ні, не настільки вона хороша, щоб півтори години на дорогу в один кінець витрачати”. І постарайтеся, щоб ваш продукт завжди був дійсно доступний цільовій аудиторії, при цьому не випускаючи з уваги другу Р. Тобто треба бути дуже акуратним з price (ціною, вартістю, цінністю). Promotion (просування) – це ніщо інше як інструменти маркетингових комунікацій і канали комунікацій. Тут дуже важливим є усвідомлення того, на яких каналах перебуває ваш цільовий споживач. Кого саме ви хочете? Який він? Так, зовсім непогано було б до початку роботи з п’ятим Р попрацювати з аватаром цільового клієнта, профайлингом, з сегментацією. Це теж інструменти маркетингу і теж дуже дієві і ефективні. Тому що якщо ваш клієнт – жінка 27 років, творчих нахилів, з мегаполісу і забезпеченої сім’ї, то це одні канали залучення і захоплення. Якщо ж це чоловік за 40 – то він живе зовсім в інших місцях, слухає, читає і дивиться зовсім інші канали інформації. Час минав, ми еволюціонували і розвивалися, і в 1990-х роках цивілізація почала входити в постіндустріальну епоху – мозок став приносити набагато більше грошей, ніж руки. Прийшов час, коли промисловість і матеріальні цінності стали коштувати набагато менше, ніж ноу-хау і репутаційні активи. І тоді в 4Р було додано п’ятий і на сьогодні головний. Всім, хто вас оточує, необхідно знати про ваші наміри

People (люди) – це всі і будь-які люди, залучені в життєдіяльність продукту. Зараз їх ще прийнято називати стейкхолдерами – співробітники компанії, включно з менеджментом (корпоративна культура і сервіс); персонал постачальників, підрядників, фондів, державних установ, всіх владних та громадських організацій; клієнти, споживачі, покупці – всі, хто може хоч якимось чином вплинути на прийняття рішень або внести будь-які зміни в процеси. Якщо ми беремо вас, як продукт на ринку облаштування особистого щастя, ваш people – це всі, хто вас оточує. Ваші рідні, друзі, приятелі, френди в соцмережах і, власне, ваше позиціонування має бути їм відомо, перш за все. Їм необхідно знати про ваші наміри. В принципі, ситуація з маркетинг міксом нагадує ситуацію з визначеннями маркетингу – кожен, хто вважає себе гуру маркетингу, вважає своїм святим обов’язком дати своє власне визначення, і тому їх вже більше 3 тис. Не гуру, а визначень. У Р визначень, звичайно поменше і набагато, але вже 9 є.

До п’яти, які ми обговорювали вище, додалися:

Process, Physical Evidence, Packaging, Payment.

І я бачила ще спроби втиснути туди Planning, Partners, Presentation, Passion – враження, що в цей старий і добрий інструмент намагаються втиснути всі більш-менш підходящі за змістом слова на букву Р.

Я ж досі впевнена, що 5К більш ніж достатньо, в досягненні якихось персональних цілей так точно:

Product: Хто я? Моє позиціонування.

Place: Де я? Де моє місце в цьому світі?

Price: Чого я хочу? Скільки я коштую?

People: Для кого я? Для кого я роблю те, що я роблю?

Promotion: Як я буду це робити? Як я буду досягати своїх people?

Застосовуйте, користуйтеся, і буду вдячна, якщо знайдете хвилинку розповісти мені про це. Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времеени Більше блогів тут Ми дотримуємося етики трансльованих новин. Якщо у нашій статті відсутьні анонсовані фото чи відео, тоді просто перйдіть до джерела, де потрібний контент вбудований за належної політики ресурсу

ВСЕ БУДЕ ЛЮКС
Коментарі (0)
Авторизація
Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі