«На що ти розраховуєш, те і знайдеш» ©

ВСЕ БУДЕ ЛЮКС

Авторизація

Авторизуйтеся

Домашні завдання. Потрібні чи ні?

“Ти зробив уроки”? Часто домашнє завдання стає причиною справжніх баталій між дітьми та їх батьками, невиконане завдання – чудовий привід викликати батька і маму до школи, і взагалі це прямий шлях до неписьменності та неблагополуччя. Вітчизняні школярі завантажені домашніми завданнями по саме горло, а який результат?

Ось чому дітям не варто робити домашні завдання, а їхнім батькам припинити хвилюватись через дурниці.

Як правильно робити уроки
Виконання домашнього завдання з дитиною ніяк не впливає на успішність, тим більше на рівень освіти. До речі, цей факт науково доведений. Професор Джеральд Ле Тендр з Пенсільванського університету опублікував свої десятирічні дослідження, в яких наочно довів не корисність домашньої роботи для школярів.

Дивно, але ще в XIX столітті домашнє завдання використовували в якості покарання для учнів. Адже що може бути гіршим, ніж позбавити вільного часу і без того втомлену дитину?

“У дитини обов’язково має бути особистий вільний час, коли вона нічим не займається: від 2 до 4 годин на день. Тривожні амбітні батьки організовують дітей. Гуртки, секції, іноземні мови.. І отримують неврози і інше, що до них додається”, – стверджує психолог Михайло Лабковский.

У Гонконзі, Тайвані і Японії діти отримують меншу кількість домашніх завдань, ніж їх однолітки в інших країнах. Проте азіатські хлоп’ята злітають в топи всіх рейтингів і пакетами виборюють медалі із різноманітних олімпіад!

А ось вітчизняні школярі просиджують за тим, що їм задали в школі в середньому по 10 годин на тиждень, а в результаті… Тому чи варто сидіти над нещасними зошитами до перших півнів?

Єдиний аргумент на захист домашньої роботи: без самостійного повторення пройдених уроків школяр не засвоїть матеріал. Тоді чому, наприклад, фінські школи – одні з найсильніших у світі?

“Вчитись у школі, а вдома відпочивати”! – такої політики дотримуються більшість шкіл Фінляндії. Адже завдання викладача – дати максимум знань на уроці, щоб не змушувати дітей працювати удома більше, ніж півгодини після навчального дня.

“Важко сказати, у кого більше психологічних проблем – у відмінника чи у двієчника. Відмінники, які беруть завзятістю і “висиджують” свої п’ятірки, – тривожні діти зі зниженою самооцінкою, – підкреслює той же Лабковский. – В стосунках із школою і педагогами Ви маєте бути на боці своєї дитини. Бережіть дітей. Не бійтеся поганих оцінок. Бійтесь отримати відразу до школи та навчання взагалі”.

До того ж нескінченні години, проведені над книгами і зошитами, жуючи олівець, не проходять для дитини безслідно. Півгодини домашньої роботи в день – немалий стрес для маленької людини. Такі діти погано сплять і часто хворіють. Причому найскладніше доводиться учням початкової школи.

Збільшивши кількість годин і розумно організувавши навчальний процес, можна з легкістю пройти усю шкільну програму та ще й повторити  декілька разів для кращого засвоєння. На жаль, на практиці цього немає.

На превеликий жаль, більшість батьків переконані у протилежному. Вони вважають, що домашня робота потрібна, щоб привчити дитину до самостійності та дисципліни. Але як би не старались дбайливі дорослі, виснажливий обсяг завдань викликає у малюків лише негативні емоції та відразу до навчального процесу в цілому.

Джерело

ВСЕ БУДЕ ЛЮКС
Коментарі (0)
Авторизація
Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі