Домашні завдання. Потрібні чи ні?
Ось чому дітям не варто робити домашні завдання, а їхнім батькам припинити хвилюватись через дурниці.
Як правильно робити уроки
Виконання домашнього завдання з дитиною ніяк не впливає на успішність, тим більше на рівень освіти. До речі, цей факт науково доведений. Професор Джеральд Ле Тендр з Пенсільванського університету опублікував свої десятирічні дослідження, в яких наочно довів не корисність домашньої роботи для школярів.
Дивно, але ще в XIX столітті домашнє завдання використовували в якості покарання для учнів. Адже що може бути гіршим, ніж позбавити вільного часу і без того втомлену дитину?
“У дитини обов’язково має бути особистий вільний час, коли вона нічим не займається: від 2 до 4 годин на день. Тривожні амбітні батьки організовують дітей. Гуртки, секції, іноземні мови.. І отримують неврози і інше, що до них додається”, – стверджує психолог Михайло Лабковский.
У Гонконзі, Тайвані і Японії діти отримують меншу кількість домашніх завдань, ніж їх однолітки в інших країнах. Проте азіатські хлоп’ята злітають в топи всіх рейтингів і пакетами виборюють медалі із різноманітних олімпіад!
А ось вітчизняні школярі просиджують за тим, що їм задали в школі в середньому по 10 годин на тиждень, а в результаті… Тому чи варто сидіти над нещасними зошитами до перших півнів?
Єдиний аргумент на захист домашньої роботи: без самостійного повторення пройдених уроків школяр не засвоїть матеріал. Тоді чому, наприклад, фінські школи – одні з найсильніших у світі?
“Вчитись у школі, а вдома відпочивати”! – такої політики дотримуються більшість шкіл Фінляндії. Адже завдання викладача – дати максимум знань на уроці, щоб не змушувати дітей працювати удома більше, ніж півгодини після навчального дня.
“Важко сказати, у кого більше психологічних проблем – у відмінника чи у двієчника. Відмінники, які беруть завзятістю і “висиджують” свої п’ятірки, – тривожні діти зі зниженою самооцінкою, – підкреслює той же Лабковский. – В стосунках із школою і педагогами Ви маєте бути на боці своєї дитини. Бережіть дітей. Не бійтеся поганих оцінок. Бійтесь отримати відразу до школи та навчання взагалі”.
До того ж нескінченні години, проведені над книгами і зошитами, жуючи олівець, не проходять для дитини безслідно. Півгодини домашньої роботи в день – немалий стрес для маленької людини. Такі діти погано сплять і часто хворіють. Причому найскладніше доводиться учням початкової школи.
Збільшивши кількість годин і розумно організувавши навчальний процес, можна з легкістю пройти усю шкільну програму та ще й повторити декілька разів для кращого засвоєння. На жаль, на практиці цього немає.
На превеликий жаль, більшість батьків переконані у протилежному. Вони вважають, що домашня робота потрібна, щоб привчити дитину до самостійності та дисципліни. Але як би не старались дбайливі дорослі, виснажливий обсяг завдань викликає у малюків лише негативні емоції та відразу до навчального процесу в цілому.