«На що ти розраховуєш, те і знайдеш» ©

ВСЕ БУДЕ ЛЮКС

Авторизація

Авторизуйтеся

Редагуйте старі пости - інакше вас блокуватиме Facebook

Із січня в українському сегменті Facebook почастішали бани.

До такого списку потрапляють українські блогери, журналісти та просто активні громадяни. Журналісти LIGA.net пояснили, що заблокувати можуть за слова "москаль" і "кацап". Навіть якщо користувач орудував ними в коментарі 3-4-річної давності і забув про це.

НЕЩАДНИЙ БАН
За даними заступника Міністра інформаційної політики Дмитра Золотухіна, із середини січня соцмережа заблокувала профілі 30-35 активних українських авторів, які мають тисячі передплатників. Якраз йдеться про слова "москаль".

У 2015 році Петро Порошенко вже звертався до творця соцмережі Марка Цукерберга з проханням відкрити місцевий офіс. Аргумент – російські боти блокують профілі українських користувачів. Також звучало припущення, що існує офіс Facebook в Росії, з якого теж нібито блокували українців. Однак Цукерберг відмовив. Всі блокування, із його слів, були правомірними і проводилися з офісу в Дубліні, а не в Росії.

ХТО І ЯКИМ ЧИНОМ БАНИТЬ УКРАЇНЦІВ
Радник голови Нацради з ТБ і радіо Олександр Глущенко каже, що ланцюжок, що веде до банів, такий: РФ шукає за допомогою глибокого аналізу ключові слова (наприклад, "москаль", "кацап", "русня"), боти скаржаться на пости і коментарі, що містять ці слова, а Facebook банить цих користувачів.

Як розповідає Дмитро Золотухін, для того щоб знайти певні слова, використовуються спеціальні складні моніторингові системи, які шукають їх в постах і навіть в коментарях серед певного переліку людей за останні 4 роки.

"Коли система знаходить ці ключові слова і посилання на коментарі, починається наступний етап. Мережа ботів, яка може налічувати від 100 до 2000 профілів, використовує це посилання і починає методично відправляти на них скарги", – розповідає Золотухін.

Фіксуючи хвилю скарг, Facebook блокує сторінку користувача, вважаючи, що він порушив її правила. Для того, щоб заблокувати активного користувача, потрібно понад 50 скарг, – розповідає Золотухін.

Зі слів заступника міністра, і моніторингова система, і ботоферма – дороге задоволення. Він підозрює, що ці дії здійснюються з боку Росії.

"Ми бачимо, що блокування було організовано для деяких ключових людей, як-от члени волонтерської спільноти InformNapalm, блогери. Це ті люди, які поширюють проукраїнський контент і роблять це дуже успішно. Я вважаю, що така система була використана ззовні. Це була російська сторона", – зазначає чиновник.

Із його слів, Міністерство вже не раз зверталося в Facebook з проханням розібратися в ситуації. Останній раз звернення було направлено в європейський офіс соцмережі три тижні тому. Але там відповіли, що всі блокування були здійснені в рамках порушень правил Facebook.

"На нашу думку, бани на Facebook – це інструмент, за допомогою якого обмежується свобода слова в Україні", – зазначає заступник міністра.

"Згідно з правилами користування Facebook, при надходженні скарги на зміст інформації, розміщеної користувачами соціальної мережі, адміністрація Facebook видаляє інформацію / блокує користувача, якщо вирішить, що вони мають ворожий характер і порушують норми і правила соціальної мережі", – розповідає юрист адвокатського об'єднання "Смарт Солюшнз" Сергій Фокін.

Як пояснив він, аналіз змісту здійснюється на розсуд співробітників Facebook, чітких критеріїв не існує. При блокуванні облікового запису можна подати заперечення, заповнивши форму на Facebook. Але в правилах підкреслюється, що при особливо грубих порушеннях заявки на відновлення аккаунта не розглядаються.

"Також в правилах зазначено, що кількість скарг не впливає на прийняття рішення по користувачеві. Співробітники оцінюють безпосередньо зміст скарги та інформації, поширеної в соціальній мережі", – відзначає юрист.

LIGA.net в п'ятницю, 23 березня, відправила в прес-службу соцмережі запит, але на момент виходу матеріалу не отримала відповіді.

ЯК БОРОТИСЯ З ХВИЛЕЮ БАНІВ
У Facebook недостатньо добре реалізована комунікація з користувачами, – зауважуюють юристи. Правила сервісу дозволяють легко подати скаргу на контент, але не передбачають детальний механізм, як її оскаржити сумлінному користувачеві.

"Єдиним не ресурсовитратним і дієвим способом буде лише безпосереднє звернення до Facebook Ireland Limited. Саме з цією компанією нерезиденти США укладають договірні відносини щодо користування сервісами", – говорить юрист практики ІТ права юрфірми Jurimex Олександр Голод.

Із його слів, співробітники Facebook, які обмежують доступ користувачів до ресурсу або видаляють контент, найчастіше діють за єдиним внутрішнім регламентом компанії. Від того, наскільки добре він прописаний, буде залежати доцільне застосування цензури.

Голод вважає, що ефективнішим від юридичних методів боротьби може бути створення незадовільної громадської думки, що в результаті спричинить перегляд компанією порядку блокування контенту та користувачів.

Інші експерти більш песимістичні і радять українцям бути обережними у висловлюваннях, щоб не дати приводу себе заблокувати.

"Механізму захисту користувачів від блокування за конкретні висловлювання немає. І поміняти правила користування соціальною мережею Facebook не є можливим ", – вважає Сергій Фокін.

"У них сувора політика щодо мови ненависті. І з кожним роком вона посилюється і вдосконалюється. Зараз додалася можливість робити глибокий пошук за ключовими словами. І, ймовірно, за допомогою ботів дійсно почастішалися бани", – зазначає екс-заступник Міністра інформполітики Тетяна Попова.

Вона радить користувачам просто не допускати мови ненависті в своїх постах, а старі пости або виключити з відкритого доступу, або відредагувати їх.

ВСЕ БУДЕ ЛЮКС
Коментарі (0)
Авторизація
Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі