«На що ти розраховуєш, те і знайдеш» ©

ВСЕ БУДЕ ЛЮКС

Авторизація

Авторизуйтеся

Річка Стир стане екскурсійним маршрутом

Відновити сьогодні судноплавство в області вкрай важко, проте віднайшлися ті, хто вболіває за цю галузь серцем і душею.

Ще кілька десятків років тому Стиром, Стоходом, Прип’яттю та Турією ходили невеликі кораблі. Згодом усе це почало занепадати – водні транспортні засоби були знищені, розграбовані та здані на металобрухт. Відновити ж сьогодні судноплавство в області вкрай важко, проте віднайшлися ті, хто вболіває за цю галузь серцем і душею.

Із єдиним у Луцьку власником робочого буксирочного катера спілкувався кореспондент НСТУ.

На кордоні з Польщею і Львівською областю протікає річка Західний Буг, яка біля Варшави впадає у Віслу. В планах Е-40 з’єднати цей шлях, прокопати 200 кілометрів від Прип’яті до Західного Бугу канал. Це дозволить перевозити сухогрузи різного типу, наприклад, зерно, українські кавуни, які прямують у Прибалтику, тощо. Щоб судна курсували в один і другий бік завантажені.

Роботи над створенням водного шляху Е-40, на ділянці від Дніпра до Вісли тривають. Проект передбачає з’єднання Чорного та Балтійського морів, водна дорога пролягатиме через Польщу-Білорусь-Україну. Економічно вигідним буде це не лише для крупних підприємств, які річками експортуватимуть свою продукцію за кордон, таким чином збережуться й автошляхи, – каже керівник підприємства “Річковий порт “Луцьк” Олег Кербалай.

–Перевозити вантажі в 100 разів більше, ніж перевозить вантажівка, і при цьому  не затрачати стільки палива, скільки затрачають вантажні автомобілі, і не створювати таких викидів газів у повітря. Це буде плюс навколишньому середовищу, покращиться екологічний стан, – переконаний Олег Кербалай.

Однак на цьому шляху є кілька перешкод, каже керівник підприємства “Річковий порт “Луцьк”. Волинські рятувальники уже неодноразово намагалися підняти судноплавні транспортні засоби на поверхню, однак не вдалося. Єдиний вихід, за словами Олега Кербалая, – за це діло повинні взятися фахівці.

Окрім цього, потрібне й фінансування. Аби підняти одну затонулу баржу, необхідно до 600 тисяч гривень. На ці цілі державне підприємство “Енергоатом” виділяє щорічно 4 мільйони гривень Рівненській АЕС, яка перебуває у 30-кілометровій зоні від Маневицького району, – розповідає ініціатор відновлення судноплавства на Волині. Чоловік разом зі своєю командою ще торік розпочали розчищати річку Стир у Луцьку.

– Багато було топлених дерев, які перегороджували,  але ми тихенько йшли вперед, пробиваючи собі шлях. Планується розмулити прохід під Гнідавським мостом, аби можна було пройти з пантонним екскаватором, плавкраном піднімати великі топлені дерева. Там вже буде потрібна більш потужна сила, тому що на берег Стиру заїхати техніка, така як кран 20-тонний, не може, бо берег може обвалитися. Це важко, це потрібно робити на воді, – розповів Олег Кербалай.

На окремих відрізках Стиру і зараз можуть курсувати невеликі баржі. Зокрема, ця річка є  судноплавною між Волинською і Рівненською областями. Протяжність маршруту – до 300 кілометрів.

Це приваблює дуже багато туристів, на Волині – це єдина така цікавинка. Тим більше, із річки Стир дуже гарний вигляд відкривається на замок. Можна багато чого дізнатися цікавого, і для лучан і для гостей.

У Луцьку вже цього літа можна буде побачити екскурсійні прогулянки річкою Стир.

ВСЕ БУДЕ ЛЮКС
Коментарі (0)
Авторизація
Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі