Що робити, аби політики не продавалися, «як пральний порошок»
Аби подолати маніпуляції та процес «продажу кандидатів як прального порошку» пропонують встановити мінімальну тривалість політичних рекламних роликів на телебаченні не менше хвилини, - інформує видання Волинські новини.
Про це йшлося під час круглого столу на тему: «Проблемні питання організації, підготовки та проведення перших виборів в об’єднаних територіальних громадах. Регіональний погляд на перспективи виборчої реформи в Україні» 13 лютого у Луцьку.
Учасники круглого столу обговорили питання можливої заборони політичної реклами під час виборів.
Нардеп, голова підкомітету Верховної Ради з питань виборів та референдумів Олександр Черненко зазначив, що багато громадських організацій виступають проти реклами, вважаючи, що це дасть можливість змагатися не грошима, а ідеями новим політичним силам. Істина, на його думку, знаходиться посередині. По-перше, варто розуміти, що повну заборону політичної реклами не підтримає парламент, адже така заборона не вигідна ані діючому політикуму, ані ЗМІ. Водночас, зберігати ситуацію, яка панує у політичній рекламі зараз, коли вона практично не регламентується, теж не можна. Тому, мовляв, нардеп є прихильником не заборони, а більш жорсткої регламентації політичної реклами.
Проблема полягає не у рекламі як такій, адже вона є в усьому світі, а в тому, що сьогодні ця реклама ж маніпулятивною і не сприяє свідомому вибору. Завдяки політичній рекламі конкурують не партії та кандидати чи ідеології, а піар-агентства - у кого краща музика та картинка. Сьогодні політична реклама апелює не до мозку, а «продає кандидатів як пральний порошок». Тому, якщо поставити чіткі вимоги до контенту політичної реклами, щоб у рекламних роликах були лише кандидати, а мінімальна тривалість ролика була принаймні хвилина, адже за 10-15 секунд складно донести світогляд та ідеологію. Йдеться про те, аби сам кандидат розповідав про те, чим він відрізняється від інших. Вимоги пропонують встановити щодо контенту та кількості і періодичності таких роликів, щоб навіть люди, які мають кошти не могли оплатити багаторазову трансляцію одного і того ж рекламного ролику під час одного рекламного блоку. Такий варіант, звісно, не позбавить політичну рекламу маніпуляцій, але зробить її менш маніпулятивною, а повна заборона політичної реклами просто спричинила б виникнення прихованої реклами та поширення «джинси».