ТЕХОГЛЯД АВТО ПОВЕРТАЄТЬСЯ! НОВА ІНІЦІАТИВА УРЯДУ!
Проте зараз уряд вирішив повернути проходження обов’язкового технічного огляду автомобіля. Якщо закон ухвалять, то техогляди повернуться з 1 січня 2022 року і проходити їх буде потрібно раз у два роки. Повідомляє Intermarium з посиланням на Погляд.ua
Розроблений документ було опубліковано на сайті відомства для ознайомлення і скоро буде винесено на розгляд Верховною Радою.
У проекті пропонують перевіряти транспортні засоби на спеціально визначених і сертифікованих станціях технічного обслуговування. Власник буде отримувати спеціальний чип із зашифрованою інформацією, розміщеною на талоні, і зможе встановлювати його на лобове скло.
Техогляд приватних авто було скасовано в серпні 2011 року через повальну корупцію при його проведенні
У разі непроходження своєчасного ТО, на порушника накладатимуть штраф до 1700 гривень, а у разі декількох таких порушень – позбавлення прав на термін від трьох до шести місяців.
Техогляд обов`язково потрібно проходити у разі відчуження ТЗ, переобладнанні, реєстрації та перереєстрації, а також у разі виїзду машини за межі країни. Усі вживані автомобілі, які ввозять в Україну, також підлягають технічному огляду.
За словами розробників, такі нововведення необхідні для інтеграції до Європи, оскільки там технічний огляд є обов’язковим. Окрім того, подібні перевірки дозволять утримувати приватні автомобілі в технічному порядку і попереджати ймовірні ДТП через технічні несправності автомобілів.
Нардеп Ніна Южаніна вже повідомляла про появу законопроекту, що передбачає введення ТО відповідно до європейських норм. Вона повідомляла, що після підписання угоди про асоціацію з ЄС, країні потрібно відповідати європейським вимогам, а обов’язковий технічний огляд – це важлива частина.
Натомість автовласники не вірять у те, що під час проходження техогляду вдасться побороти корупційну складову, як це було раніше.
– Добре пам’ятаю, як раніше проходив техогляд з автомобілями, які купував. Питання вирішували за лічені години і за певну суму грошей, – розповідає продавець вживаних автомобілів Микола. – А часто навіть не привозив автомобіль, а приносив лише документи, які фактично і «проходили техогляд». А в якому стані реально мій автомобіль, нікого абсолютно не цікавило. Якщо зараз почне працювати давня система – то навіщо усе це потрібно? Згідний, що автомобіль має бути в належному стані. Але найгірше, що це може знову звестися до викачування грошей та формального ТО.
Нагадаємо, техогляд приватних авто було скасовано в серпні 2011 року через повальну корупцію при його проведенні. Хоча офіційно влада тоді підносила скасування техогляду як спрощення контролю за автовласниками. Зараз техогляду підлягають лише пасажирські автобуси, легкові авто комерційного призначення, які регулярно перевозять пасажирів або вантажі, вантажні авто вантажопідйомністю до і понад 3,5 тонни, причепи для вантажних авто, а також автомобілі, призначені для перевезення небезпечних вантажів.
Зараз заговорили про повернення ТО вже на нових умовах – у законопроекті йдеться, що огляди будуть проходити на акредитованих СТО (розташованих на відстані не більше 100 км одна від одної). Щоб уникнути корупції, перевірку проводитимуть спеціально підготовлені експерти з особистою печаткою. Якщо при цьому будуть виявлені недоліки, поломки, то автомобіль обов’язково направлять на їх усунення, а після цього призначать повторний техогляд.
Автори законопроекту пропонують, щоб інспектори перевіряли систему гальмового і рульового керування, зовнішніх світлових приладів, світлопропускна здатність скла (ступінь тонування), газобалонне обладнання (за наявності) та інше. Крім того, автори документа уточнюють, що його розробляли з урахуванням вимог ЄС, і пропонують проводити техогляд раз на два роки. Але якщо власник транспорту змінюється, відбувається перереєстрація, в автомобілі змінюються або модифікуються ті чи інші системи, авто виїжджає за митні кордони України, то автомобіль має пройти перевірку на придатність до експлуатації незалежно від дати останнього техогляду.
Ввезені в Україну вживані транспортні засоби (зокрема «євробляхи») теж підлягають перевірці на придатність до експлуатації. Нові авто повинні мати сертифікат відповідності чинним у нас правилам і нормативам, виданий виробником чи його представником.