Українські дороги посадили на дієту: все, що потрібно знати
В Україні вирішили розмічати автомобільні дороги за європейськими стандартами. Відомо, що кожна смуга звузиться на 50 см, а те місце, яке звільниться, віддадуть громадськоve транспорту і власникам велосипедів. Нововведеннями українських водіїв порадують з 1 вересня.
За словами заступника міністра регіонбуду Лева Парцхаладзе, вузькі смуги спонукатимуть водіїв рухатися з меншою швидкістю. Це має знизити ймовірність ДТП, пише портал "Політека".
Експерти з безпеки дорожнього руху зазначають, що разом з таким нововведенням може зрости кількість аварій і смертей серед велосипедистів. Зміни торкнуться міських вулиць: на магістралях міського значення з безперервним потоком руху (наприклад, Столичне шосе в Києві) ширина кожної смуги стане не 3,75, а 3,5 м, на менш завантажених вулицях — 3 м (зараз 3,5 м), на більш дрібних вулицях — 2,75 м (зараз 3 м). Зараз на дорогах I та II категорій (дві і більше смуги в кожну сторону — це магістралі міжнародного, державного та міжобласного значення, наприклад, Київ — Львів, що проходять через населені пункти) за чинними нормами кожна смуга не може бути вже 3,75 м, для доріг III категорії (1 смуга — це дороги обласного значення) — не вже 3,5 м, для доріг IV категорії (1 смуга — це дороги районного значення) — 3 м, нарешті, для доріг V категорії (між селами) — 4,5 м, без поділу на смуги руху.
Фахівець з безпеки руху Володимир Караваєв вважає, що нові норми вельми небезпечні. Караваєв переконаний, що звуження смуг погіршує права громадян на безпечні умови дорожнього руху. Ширина фури 2,5 м і звуження кожної смуги руху до 3 м повністю позбавляє зони комфорту для водіїв легкових автомобілів, так як інтервал між машинами зменшиться до 0,5—0,7 м (зараз 1-1,2 м).
Також, впевнений Володимир Караваєв, нововведення призведуть до зростання кількості ДТП з велосипедистами (у водіїв великих вантажних автомобілів справа дуже велика "сліпа зона"). А їхати вони будуть в безпосередній близькості до велодоріжки.