В Україні планують впровадити здобуття освіти в процесі роботи
Про такі плани повідомив перший заступник Міністра освіти і науки України Володимир Ковтунець сьогодні, 29 січня, – інформує прес-служба МОН.
"Одна з найважчих проблем української вищої освіти – це відірваність від ринку праці. Ми зараз, наприклад, випускаємо багато інженерів, але наші підприємства мають проблему підбору кадрів, вони не можуть взяти випускника з дипломом магістра – він просто не готовий до роботи. Цю проблему треба вирішувати, і саме дуальне навчання є тією моделлю, яка найкраще придатна для цього. Але вона потребує дуже серйозної законодавчої роботи. Тому що все, що ми робимо зараз з впровадження дуального навчання, це лише експеримент. Однак, гадаю, що відповідно до Концепції підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти, яку схвалила Колегія МОН, упродовж 2018 року ми виконаємо основну роботу з правового забезпечення процесу", – зазначив Володимир Ковтунець.
Він підкреслив, що зміна законодавства під дуальну освіту потрібна була не лише в Україні. Зокрема, МОН зараз вивчає досвід 7 країн, в яких успішно працює дуальне навчання, і кожна з цих країн мала значно змінити своє законодавство.
Водночас перший заступник наголосив, що впровадження дуальної освіти – це також величезний обсяг роботи для вишів. Їм потрібно мати ряд підприємств, які готові не просто брати студентів на роботу, а навчати їх – організовувати на робочому місці навчальний процес.
"Суть дуальної освіти полягає в тому, що студент з якогось моменту частину навчання проводить на робочому місці. Це не практика, а саме навчання, яке студент проходить працюючи. Це повноцінне виконання обов'язків, отримання заробітної плати і паралельне здобуття знань", – пояснив Володимир Ковтунець.