Змінити мобільного оператора із збереженням номера: Як і коли можна скористатися новою послугою
В Україні про це заговорили відносно нещодавно. Закон, який передбачав збереження номера при зміні оператора, у нас з’явився ще 2010-го; очікувалося, що роком пізніше запуститься і сама послуга, але процес загальмувався. Перший тендер провели тільки 2016-го, після цього почалися тривалі судові розгляди з взаємними звинуваченнями від компаній, які брали участь у тендері. Однак Українському державному центру радіочастот (УГРЦ) все-таки доставили необхідне обладнання, а Національна комісія з держрегулювання в сфері зв’язку та інформатизації назвала точні строки запуску нової послуги посилання – 1 травня 2019-го.
За кордоном така послуга з’явилася ще наприкінці 90-х минулого століття, так як передбачалося, що це допоможе посилити конкуренцію між мобільними операторами.
Першими країнами, в яких це почало працювати, стали Великобританія та Нідерланди, а вже з 2000-х послуга поширилася і в інших європейських країнах. Україна залишилася чи не єдиною з пострадянських держав, де такої послуги немає.
Виглядає ця процедура наступним чином:
1. Потрібно прийти до офіційного відділення, магазину того оператора, на який ви хочете перенести свій номер, і подати заявку. Її також можна подати і через інтернет.
2. У заявці необхідно буде вказати свої паспортні дані, бажаний час перенесення номера, і вибрати тарифний план, який вам підходить.
3. Заявку розглядатимуть протягом 8 робочих год., після чого відправлять її до центрального офісу.
4. Якщо заявка схвалена, новий оператор інформує про це абонента, видає нову сім-карту і починає обслуговувати його у своїй мережі.
Надання послуг не перериватиметься – ваш номер весь час буде активним, оскільки спочатку активується нова sim-картка, а потім деактивується стара.
Як абонент змінить оператора і залишить свій номер, тим, хто телефонує йому, повідомлятиметься, що цей абонент обслуговується в іншій мережі, тому плутанини не виникне.
Насамперед, варто відзначити, що послуга перенесення номера буде доступна тільки для тих абонентів, які ідентифікувалися в мережі свого оператора, тобто пройшли реєстрацію або ж обслуговуються на контрактній основі.
Обмежень тут небагато, але якщо протягом 30 календарних днів після того, як заявка на перенесення номера була схвалена, абонент не прийшов до нового оператора, заявка анулюється, і він продовжує обслуговуватися у старого оператора.
Також переходити від одного оператора до іншого абонент зможе не частіше, ніж один раз на 30 днів, а саме перенесення даних з однієї мережі до іншої зможе зайняти від 24 год. до 3 робочих днів.
УДЦР повинен буде створити централізовану базу даних, в якій і зберігатиметься інформація про перенесені номери та абонентів. Після цього мобільні оператори створять свої локальні бази даних і підключать їх до центральної. Ці процедури повинні закінчитися вже до 1 лютого 2019-го, після чого з’явиться одна центральна база абонентів.
Послуга буде платною. Розмір оплати встановлюватиме безпосередньо сам оператор, щоправда, вже зараз зазначається, що сума буде чисто символічною та посильною для всіх абонентів.