Знай наших: 5 українських розробників, які підкорили світ
На сьогоднішній день цінність українських розробників у всьому світі дуже висока.
Багато з них наших програмістів працюють в таких компаніях, як Microsoft, Google і Apple, змінюючи наш світ на краще. Однак не всі виїжджають закордон, багато хто залишається в Україні і розробляє власні проекти, націлені на світовий ринок.
Про найцікавіші і найпрофесійніші розробки в області відеоігор від наших співвітчизників розповів Сегодня.
Охопити все проекти не вийде, тому вони загострили увагу на найбільш значущих, які отримали високі оцінки критиків або мають велику фан-базу.
Анабіоз: Сон розуму
Ця гра у всьому світі відома під назвою Cryostasis: Sleep of Reason. Розроблена українською компанією Action Forms в 2008 році комп'ютерна гра в жанрі survival horror (режим виживання в жанрі жахів) отримала високі оцінки критиків і гравців: Metacritic рейтинг гри становить 6,9 і 7,9 балів.
10 років тому проект виглядав просто фантастично, оскільки "Анабіоз: Сон розуму" була першою відеогрою, що використовує кінематографічну графіком з ефектом Motion Blur. При цьому всі об'єкти використовували високополігональні моделі. У самій грі була використана реалістична фізика з технологією PhysX - можна було помітити, як лід на замерзлих стінах починав танути при вмиканні джерела тепла і стікав на підлогу тонкими струмками.
"Казаки"
У 2000 році з'явився "український відповідь" популярної стратегії Age of Empires у вигляді гри "Казаки: Європейські війни". Це гра в жанрі стратегія в реальному часі, розроблена київською студією GSC Game World.
Гра підкуповувала приємною на той момент графікою і великою кількістю країн, за які можна було зіграти: Австрія, Алжир, Англія, Венеція, Іспанія, Нідерланди, Польща, Португалія, Пруссія, П'ємонт, Росія, Саксонія, Туреччина, Україна, Франція та Швеція. Більшість країн, переважно країни Західної Європи, мають стандартний набір будівель і юнітів. Юніти кожної країни крім зовнішніх відмінностей мають свої індивідуальні особливості.
У сюжетній кампанії можна було очолити козаків Запорізької Січі і повоювати проти татар, а потім поборотися за незалежність від Речі Посполитої.
На 2018 рік вийшло 3 повноцінні частини Казаків і дев'ять доповнень до них. Остання гра в серії Казаки 3 вийшла в 2016 році.
"В тилу ворога"
Серія комп'ютерних ігор в жанрі стратегії зі стрілялки з елементами по Другій світовій війні. Проект "В тилу ворога" розроблений українською компанією Best Way з Сєвєродонецька. Перша частина вийшла в 2004 році, відома на Заході як "Soldiers: Heroes of World War II". Гру високо оцінили в усьому світі, виставивши 8,6 балів в Metacritic.
Гра чіпляла нестандартним для стратегій підходом, коли кожен окремий юніт міг управлятися гравцем вручну, ніби в шутері від третьої особи. Крім того, в грі була маса різноманітних рівнів з високою деталізацією і увагою до дрібниць.
Гравець міг взяти під управління будь-яку техніку, включаючи ворожу: танки, бронетранспортери, мотоцикли, вантажівки, автомобілі. Сама техніка мала зони ураження, а не звичні хітпоінти, і при попаданні у автомобілі могло розбитися скло, відвалитися колеса, погнутися корпус, а у танків відвалитися гусениця, заклинити або зовсім відірвати вежу під час вибуху боєкомплекту.
Найприємнішою фішкою гри була тотальна руйнація: в ній майже не було об'єктів, які не піддавалися знищенню. У наступних частинах навіть з'явилося подоба терраморфіга, коли воронку від вибуху можна було використовувати як укриття.
При цьому, кожен рівень вдавав із себе "пісочницю", де кожен міг проходити локацію, як йому заманеться, використовуючи всі можливості гри: хтось вибирав непомітну тактику, а інші вважали за краще сісти в танк і зрівняти всю локацію з землею.
На 2018 рік у Best Way налічується 15 ігор в серії "В тилу ворога", остання з яких вийшла в 2016 році з назвою "Штурм 2: В тилу ворога. Початок". Зараз компанія активно розробляє чергову гру по Другій світовій війні Gates of Hell, використовуючи давно відточену формулу успіху, але з поліпшеною графікою і фізичним движком.
Метро 2033
Metro 2033 - це відеогра в жанрах шутера і жахів, що з'явилася в продажу в 2010 році. Розроблена українською компанією 4A Games з Києва, частина з яких раніше працювали в GSC Game World. Є першою повністю вітчизняної грою, що вийшла на ігровій приставці Xbox 360.
Сюжет гри ґрунтується на однойменному романі Дмитра Глухівського "Метро 2033". Сюжет гри розгортається в постапокаліптичний Москві, а саме - в московському метро, де кожна станція являє собою оплот з різноманітних політичних рухів: від комунізму, до анархізму.
Другою особливістю гри стала дуже красива графіка з використанням технологій API DirectX 11. Разом з чудовою дизайнерською роботою рівнів, Metro 2033 стала однією з найбільш атмосферних ігор 2010 року. Також варто відзначити і мінімалістичний дизайн інтерфейсу, де замість екранних індикаторів доводилося візуально оцінювати недолік патронів в обоймі, зношеності фільтрів в протигазі, а замість сюжетного покажчика доводилося орієнтуватися за компасом.
Успіх допоміг розробникам випустити продовження у вигляді Metro: Last Light, яка продовжує оригінальну історію. А в лютому 2019 року 4A Games випустять третю гру в серії - Metro Exodus.
S.T.A.L.K.E.R.
Гра S.T.A.L.K.E.R .: Тінь Чорнобиля, розроблена студією GSC Game World, у всьому світі безпосередньо асоціюється з Україною, поряд із Шевченком, Чорнобилем. Гра довела, що український геймдев може робити атмосферні гри, які не поступаються західним аналогам.
Головна причина популярності - можливість побродити по віртуальної Чорнобильській зоні з мертвим містом Прип'ять з купою аномалій, монстрів і цікавим нелінійним сюжетом.
Тим, хто пам'ятають анонс гри в 2001 році, довелося чекати довгі 7 років до моменту виходу. За час розробки S.T.A.L.K.E.R .: Тінь Чорнобиля два рази змінив назву, змінив стилістику з футуристичного аркадного шутера, до екшна у відкритому світі майбутнього Чорнобильської зони, і, на жаль, втратив безліч обіцяних можливостей, на кшталт водіння транспорту і повноцінну систему A-Life.
Хоча найбільше гру полюбили саме на теренах країн СНД, оскільки в грі була в наявності своя рідна стилістика. Саме за атмосферу і рідний стиль гри прощали численні проблеми, яких в S.T.A.L.K.E.R. було величезна кількість, частина з яких не виправлена досі.
Після "Тіні Чорнобиля" вийшло ще два додатки у вигляді самостійних ігор: S.T.A.L.K.E.R .: Чисте небо і S.T.A.L.K.E.R.: Заклик Прип'яті. Остання виявилася найвдалішою грою серії, максимально наблизившись до показника "той самий Сталкер".