Що насправді означає «лайк» у Facebook
Або ж: що ви маєте на увазі, якщо свій наступний лайк ви ставите під фотографією дитини вашого друга?
Facebook є найпопулярнішою соцмережею — приблизно два мільярди користувачів по всьому світу. Ми вже бачили, який величезний вплив має соцмережа на рекламу та ЗМІ, не кажучи вже про те, як ми взаємодіємо один з одним. Головним важелем є лайк. Ця функція була введена у 2009 році і відразу стала настільки популярною, що слово «лайкати» вже увійшло у загальний вжиток. Ще у далекому 2010 році, Facebook стверджував, що за день користувачі ставлять приблизно 1 мільярд лайків. Деякі з цих лайків мають наслідки.
У 2017 році суд Швейцарії оштрафував чоловіка на 4 тисячі швейцарських франків (близько 4100 доларів США) за те, що він вподобав публікації в Facebook, у яких засуджували активіста Ервіна Кеслера в расизмі та антисемітизмі. Суддя відмітив, що лайк передбачає схвалення, і відповідач таким чином продемонстрував, що він згоден зі змістом образливих коментарів. У Швейцарії цей випадок став першим, коли суд вперше виніс обвинувальний вирок у відношенні користувача Facebook за образливі коментарі, лайки та репости інших образливих повідомлень у соцмережі.
Але давайте бути реалістами: навряд чи цей сумний інцидент хоч якось вплинув на користувачів, які проводять у Facebook багато часу. Спроба розібратися в намірах людини, яка натискає ту чи іншу кнопку в Інтернеті, скоріш за все, призведе до невірної оцінки контексту. Спроба з’ясувати, що означає конкретний «лайк», це питання, яке вимагає вичерпної інформації про час, місце, зміст та людей, що поставили лайк. У світі, де мережі часто поєднують друзів, родичів, колег, ворогів, старих друзів та взагалі усіх підряд — це майже нездійсненна задача.
Після кількох років жартів про те, що потрібна кнопка «дислайк» («не подобається»), компанія представила вибір можливих відповідей у жовтні 2015 року, включаючи кнопки «гнів» і «смуток». Там ще немає кнопки «дислайк», але людям була надана можливість висловитись більш точно, ніж просто натиснути лайк. Тим не менш, лайк залишається незмінним лідером, з більшою частотою використання, ніж більш емоційні відповіді (частково завдяки дизайнерським рішенням Facebook). Кнопка «лайк» залишається основною та трохи невизначеною. У цьому сенсі, вона несе значення сама у собі. А де лайк має доволі певний сенс?
Всередині самого Facebook. Ми знаємо, що всемогутній алгоритм Facebook вважає, що це означає, що пост має бути посилений та показаний більшості людей. У випадках, коли Facebook вагається, це більше, ніж просто схвалення — це позитивний сигнал.
«Не існує одної думки щодо того, що саме означає кнопка «лайк» — хтось це робить для підтримати фотографію друга або думку колеги. У той же час, інші використовують його для того, щоб фолловити улюблений бренд або якусь знаменитість», — говорить Сара Семпсел, креативна директорка Work & Co.
Можливо, у цьому і ховається справжнє призначення Facebook, якщо таке взагалі існує. Facebook хоче, щоб ви проводили більше часу в мережі, особливо — в стрічці новин. Якщо лайк — це позитивне підтвердження того, що такий пост затримає вас довше в Facebook, значить, лайк висловлює цінність даного поста.
Так що, стаття про війну в Сирії і фото дитини не мають нічого спільного, крім того, що обидва цих поста варті вашого часу. Або ж точніше: якщо ви їх лайкаєте, то висловлюєте думку, що вони варті того часу, який на них витратять інші юзери. Подивіться на цю дитину. Прочитайте статтю. Лайкніть те, що я лайкнув. Неважливо, подобається вам це насправді чи ні.